Politikalarımız

KALİTE POLİTİKAMIZ
Ben değerli ve çalışkan bir insanım. Emeğim, aklım, bilgim ve becerim var. İş arkadaşlarım da birbirinden çalışkan ve yetkin insanlar. "Fırat Plastik Kurum Kültürü" nü biz çalışanların ortak inançları ve değerleri var eder.
Kalite, modern hayatın özüdür. Ben müşterilerimin beklentilerini memnuniyete çevirmek zorundayım. Bunun için, müşterilerimin beklentilerinin tümünü karşılar, ürün ve hizmetimi milli ve uluslararası standartlara, değerlere ve yasal gerekliliklere uygun olarak gerçekleştiririm.
Bu benim vicdani bir görevimdir.
Ancak, ben diğer çalışanlarımız ile birlikte bir bütünüm. Bildiğimi paylaşır, bilmediğimi bilenlerden öğrenirim. Bilgi ve beceri ortaklığımız bizi üstün bir takım yapar. Birbirimizi tamamlayan çalışma, üstün kaliteyi sürekli olarak elde etmemizi sağlar. Kendimi, şirketimi ve ülkemi daha çok geliştirmek için işimi doğru yaparım.
Bu benim insanlık görevimdir.
Modern iş hayatının ve yarışma ekonomisinin zorunlu kıldığı yeni prensiplere ve teknolojik gelişmelere açığım ve titizlikle uyarım. Maliyetlerimizi azaltmak, yeni teknolojileri bünyemize kazandırmak, rekabet gücümüzü arttırmak, bilgi, beceri ve çözüm üretmek görevimdir. Ürünlerimizin kalitesi, çabalarımızın verimliliği, hizmet ve ürünü zamanında yerine teslim etmek görevimdir.
Bu benim milli görevimdir.
Bize duyulan, ürünlerimize gösterilen ilginin arkasında bu ortaklık sözleşmesi, bu güven yatar. Şirketim ve benim için bu güven "Namus Sözü" ve "Kalite Politikası" dır. Fırat Plastik, yukarıda belirttiği taahhütlerine uymak amacıyla Kalite Yönetim Sistemi kurmuş ve bu sistemin gereklerini yerine getireceğini ve bu sistemin etkinliğini sürekli geliştireceğini taahhüt etmektedir.
KALİTE ANLAYIŞIMIZ
Fıratpen olarak, müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak, sürekli iyileşme ve gelişmeyi sağlamak, çevreye duyarlı ürünler üretmek ve çalışanlarımızın güvenliğini sağlamak amacıyla kalite politikamızı titizlikle uygulamaktayız.
Kusursuzluk anlayışıyla Fırat laboratuvarlarında uyguladığımız kalite kontrol süreci üç aşamadan oluşmaktadır.
- Giriş Kalite Kontrolü
- Proses Kalite Kontrolü
- Çıkış-Final Kalite Kontrolü
GİRİŞ KALİTE KONTROLÜ
Tedarikçilerimizden gelen her türlü hammadde ve yardımcı malzemelere Fıratpen tarafından belirlenen kalite-üretim standartlarına göre Giriş Kalite Kontrol testleri uygulanmaktadır. Tedarikçilerimizden lotlar halinde gelen hammadde ve yardımcı malzemelerin her lotundan “kabul örneklemesi” standardı kapsamında alınan numunelerin Giriş Kalite Kontrol laboratuvarlarında;
- Fiziksel Uygunluk,
- Kimyasal Uygunluk,
- Yoğunluk,
- Nem,
- Yığın Yoğunluğu,
- Viskozite Sayısı,
- Tane İriliği Dağılımı ve
- K Sayısı
testlerinden geçtikten sonra “Üretime Uygundur” onayı alması zorunludur.
PROSES KALİTE KONTROL
“Üretime Uygundur” onayı alan hammadde ve yardımcı malzemeler ile yapılan üretim sürecinde, üretim hatları üzerinde üretim anında ve üretimden hemen sonra alınan numuneler Fırat laboratuvarlarında ulusal (TSE) ve uluslararası (SKZ, EN, DIN vb.) kalite standardı ilgili kurumlarca belirlenen Proses Kalite Kontrol testlerinden geçirilirler ve düzenli olarak kayıt altına alınırlar. Başlıca Proses Kalite Kontrol testleri şunlardır.
- Soğuk Darbe Dayanımı Testi
- Çentik Darbe Dayanımı Testi
- Boyca Değişim Testi Yoğunluk Testi
- Vicat Testi Rüzgâr Yüküne Dayanım Testi
- Su Sızdırmazlık Testi
- Hava Geçirgenlik Testi
- Köşe Kaynak Testi
- Rüzgar Yüküne Dayanım Testi
Proses Kalite Kontrol aşamasında, üretimle eş zamanlı olarak ürün ölçüleri sürekli kontrol edilir ve kayıt altına alınır. Ürünlerimizin kalite standartlarında belirtilen kontrol sıklığı ve sayısına uygun olarak yapılan tüm testlerden geçerek “Kalite Onayı” alması zorunludur.
ÇIKIŞ-FİNAL KALİTE KONTROLÜ
Kalite onayı alan ürünlerimizin, otomatik olarak yapılan ambalaj ve paketlemeden sonra, Ambalaj Uygunluğu, Paket Uygunluğu, Tanımlama ve Etiket Uygunluğu kontrollerinden geçerek “Sevkiyata Uygundur” onayı alması zorunludur.
Ayrıca FIRAT laboratuvarlarında yapılan kalite kontrol testleri dışında tüm ürünlerimiz; TSE, SKZ, IFT vb. uluslararası test ve sertifikasyon kuruluşlarının temsilcileri tarafından, üretim hatlarımızdan yılda iki defa ve düzenli olarak alınarak kalite uygunluğu testlerine tabii tutulmaktadır.
Tüm bu testlerden geçerek gerekli kalite şartlarını karşılayan ürünlerimiz, müşterilerimizin beğenisine sunulmaktadır.
ÇEVRE POLİTİKAMIZ
Kuruluşundan itibaren “Çevre Dostu Üretim Teknolojilerini” kullanarak üretim yapan Fırat Plastik, çevre sağlığına olan duyarlılığını, 2002 yılında kurduğu Çevre Yönetim Sistemi ile kanıtlamakta ve bu alanı bir "Yönetim Penceresi" olarak görmektedir.
2003 yılında SGS firmasından, TS EN ISO 14001:2015 'Çevre Yönetim Sistemi' belgesini alan Fırat Plastik, bu şekilde çevre sağlığına olan hassasiyetini ulusal ve uluslararası ortamda da onaylatmıştır.
Fırat, bünyesinde hayata geçirdiği çevre bilincini, yalnızca kendi sınırları içerisinde tutmayıp, bu bilinci bir çevre politikası haline getirerek komşuları, tedarikçileri ve müşterileri ile de paylaşmaktadır. Özellikle kullanıcılarına yönelik düzenlediği yurt içi ve yurt dışı seminerlerinde çevre sorunlarına yönelik yaptığı çalışmaları, çevre sağlığına verilmesi gereken önemi, öncelikle iş ortakları ile paylaşmaktadır.
Fırat ürünlerinin %95'i geri dönüşümlü (tekrar işlenebilen) maddelerden oluşmaktadır. Atık olarak adlandırılan ve tekrar işlenemeyen ürünlerini ve evsel olmayan çöplerini ise, T.C. Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'ndan lisanslı 'Bertaraf Tesisleri'ne göndermekte ve geri dönüşüm işlemini o tesislerde gerçekleştirmektedir.
Çevre mühendislerimizce oluşturulan Çevre Grubu tarafından hazırlanan Çevre Yönetim Programları ve Çevre Sağlığını Korumaya Yönelik Projeler Fırat bünyesinde hayata geçirilmektedir.
Tüm ulusal ve uluslararası Çevre Mevzuatı Direktiflerine ve Çevre Yönetmeliklerine uyacağını taahhüt eden Fırat, tüm yasal yükümlülüklerini yerine getirerek, yasal değerlendirme raporlarını da ilgili bakanlığa beyan etmektedir.
2006 yılında hazırladığı çevre projesi ile ISO ('İstanbul Sanayi Odası) tarafından 'Çevre Teşvik Ödülü'ne lâyık görülen FIRAT, gerçekleştirdiği tüm yatırımlarında, her zaman çevre sağlığına verdiği önemi ön planda tutmakta ve bu konuya gereken duyarlılığı göstermektedir.
Fırat Olarak,
- Atıklarımızı azaltarak, verimliliğimizi artırarak çevre performansımızı sürekli iyileştirmeyi,
- Faaliyetlerimizle ilgili ulusal ve yerel düzenlemeler ile ürünlerimizle ilgili Avrupa Birliği direktiflerine uymayı,
- Faaliyetlerimize ilişkin çevresel risklerin belirlenerek çevrenin korunmasını, doğal kaynakların etkin ve verimli olarak kullanılmasını,
- Kirliliği, kaynağında yok ederek önlemeyi,
- Yeni yatırımların seçiminde çevre etkilerini seçim kriteri olarak değerlendirmeyi,
- Çalışanlarımızı, müşterilerimizi, tedarikçilerimizi ve bayilerimizi “Çevre Yönetim Sistemimiz” konusunda bilgilendirerek çevre bilinçlerini artırmayı taahhüt ediyoruz.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ POLİTİKAMIZ
Fırat Plastik, tüm faaliyetlerini kapsayan ve ISO 45001 standardı gereklerini karşılayan bir İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Yönetim Sistemi kurmuştur ve işletmektedir. Tehlike tanımlama ve risk değerlendirme sonucu İSG riski yüksek görülen konuları bu sistem içerisinde yönetmektedir.
Fırat olarak,
- Faaliyette bulunduğu tesislerde yasal ve uluslararası mevzuatlar ve müşteri gerekliliklerine uymayı,
- Çalışanların ve çalışan temsilcilerinin katılımı ile güvenli çalışma ortamları oluşturmayı,
- Çalışma ortamlarında ortaya çıkabilecek sağlık ve güvenlik risklerinin analiz edilerek minimize edilmesini,
- İSG performansını sürekli iyileştirmeyi,
- Sürekli iyileşme için ölçülebilir hedefler planlayarak bu hedeflere ulaşmayı,
- Yeni yatırımların seçiminde İSG risklerini bir kriter olarak değerlendirmeyi,
- Çalışanlarımızın İSG bilinçlerini geliştirmek amacıyla maruz kalabilecekleri tehlikeler konusunda eğitmeyi,
- Müşterilerimizi, tedarikçilerimizi ve bayilerimizi İSG konusunda bilgilendirerek İSG bilinçlerini artırmayı taahhüt ediyoruz.
ISO 50001 ENERJİ POLİTİKASI
FIRAT A.Ş. olarak, üretim süreçlerimiz ve kapsam dâhilindeki enerji tüketen kaynaklarda;
ISO 50001 Enerji Yönetim Sisteminin kurulumu ve işletilmesiyle sürekli olarak enerji performansının iyileştirilmesi, maliyetlerin azaltılması, enerji verimliliğine yönelik yatırımlarının optimize edilmesi, çevresel ve sera gazı salınımının azaltılması ve doğal kaynakların korunmasını ana hedef olarak belirlemiş ve bu kapsamda aşağıdaki taahhütleri ilan etmiştir.
- Tüm çalışanlarımızın da katılımıyla Enerji politikasına uyumlu hedefler koymayı, bu hedeflere ulaşmak için aksiyonlar oluşturmayı, düzenli olarak gözden geçirmeyi ve gereken kaynağı sağlamayı,
- Tesislerin, donanımlarının, sistemlerinin ve proseslerinin tasarım ve modifikasyon iyileştirilmelerinin, Enerji verimliliği ve Enerji tüketimini azaltmaya yönelik hedefler ile değerlendirilmesini,
- Enerji verimli mamullerin ve hizmetlerin etkin olarak tedariki ve kullanımını,
- Enerji ile ilgili tüm yasa ve yönetmelikleri takip ederek gereklerini yerine getirmeyi,
- Tüm paydaşlarla Enerji Yönetimi ile ilgili konularda ortak değer ve faydalı sonuçlar yaratmak üzere etkin iletişim kurmayı,
- Enerjiyi kontrol başlığı altında uygun kaynak ve teknolojileri kullanmayı,
- Tüm süreçlerde enerji etkinliği ve yoğunluğunu içeren enerji performans değerlerini yükseltmeyi,
- Enerji tüketimini azaltma, enerji verimliliği ile ilgili sürekli gelişmeye yönelik iyileştirme yapmayı, bunların uygulanmasını ve sonuçlarını takip etmeyi,
Fırat Plastik Kauçuk Sanayi Tic. A.Ş. üst yönetimi tarafından taahhüt eder.
05.10.2023 Rev.0
BİLGİ GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ POLİTİKAMIZ
Fırat Plastik Kauçuk Sanayi Ticaret AŞ Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (BGYS) kurulması kapsamında;
- Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi gereksinimleri olan bilginin gizliliği, bütünlüğü ve erişilebilirliği prensiplerine uymak amacıyla; firmamızda bilgi varlıkları tanımlanarak, riskler belirlenerek, risklere ilişkin kontrol önlemlerinin alınmasını içeren risk yönetim metodolojisini firmamız, müşterilerimiz ve tedarikçilerimiz için kurmak,
- Müşterilerimize ait bilgilerin gizliliğini korumak, standart ve yasal mevzuata uyumu sağlamak,
- Bilgi güvenliği risklerini azaltmak için gerekli donanım, yazılım, eğitim ve diğer kontroller için gerekli kaynakları ve bu sistemin devamlılığını sağlamak,
- Tüm personelin ve iş ortaklarının bilgi güvenliğinin bütünsel yaklaşım zorunluluğu gereği BGYS’ ye katılımlarını ve uyumlarını sağlamak için bilinçlendirme, eğitim ve teşvik faaliyetlerinde bulunmak,
- Bilgiye erişim sürekliliğini sağlamak,
- BGYS’ nin verimliliğini iç ve dış denetimlerle kontrol etmek, sistemi sürekli uyumlu kılmak ve sürekli iyileştirmek
BGYS politikamızdır.
Haziran 2016
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI
FIRAT AŞ olarak, hizmet verdiğimiz plastik sektöründe, ürünlerimiz, faaliyetlerimiz ve müşterilerimizden gelen isteklerin ele alınması süreçlerimiz ile ilgili, müşterilerimizin 0800 219 80 20 ücretsiz hattımız ve diğer iletişim yolları ile rahatlıkla ulaştırabilecekleri öneri ve memnuniyetsizliklerin tümünün; yasal ve mevzuata dayalı şartlar (Ulusal ve Uluslararası Standartlar) ve FIRAT şirket politikası çerçevesinde, tarafsızlık, objektiflik, nihai müşteri ve bayilerimiz tarafından erişilebilirlik, gizlilik ve TS ISO 10002 ilkelerinden ödün vermeden müşteri memnuniyetine çevrilmesi temel amacımızdır.
Bu amacımız doğrultusunda, memnuniyetsizliklerin tekrarının önlenmesi için gerekli iyileştirme çalışmalarını; planlama, uygulama, kontrol etme ve sürekli iyileştirme döngüsü içerisinde, çalışanlarımızın bildirimlerini dikkate alarak, gerekli finansal destek ile birlikte müşteri memnuniyeti odaklı bir yaklaşımla gerçekleştirmeyi taahhüt ediyoruz.